Lage bijtelling en luxe met vernieuwde Volkswagen e-Golf

Voor de leaserijder die met lage bijtelling rond wil rijden, is de keuze helaas nog beperkt. Elektrisch rijden is momenteel de enige mogelijkheid om die lage bijtelling te krijgen, maar de elektrische auto’s van nu hebben vaak nog te grote nadelen. Neem de BMW i3 (duur en krap), de Renault ZOE (Krap en goedkoop) en de Nissan Leaf (lage actieradius). De Hyundai IONIQ kent dan tot dusver de minste nadelen. Echter zijn er dit jaar twee interessante elektrische auto’s bijgekomen. De Opel Ampera met een enorme actieradius en voor nu de vernieuwde Volkswagen e-Golf.

De onderwerpen die we in deze blog behandelen zijn:

100% elektrisch en slechts 4% bijtelling

Een Volkswagen Golf zoals u gewend bent maar dan volledig elektrisch. De Golf is al jaren de best verkochte auto van Nederland en is daarbij ook bijzonder populair onder leaserijders. Met deze vernieuwde e-Golf neemt die populariteit in alle waarschijnlijkheid alleen maar toe. Dankzij een batterij met een capaciteit van ruim 35 kWh heeft de Volkswagen e-Golf een actieradius van maximaal 300 kilometer. Hiermee bent u niet meer beperkt tot stedelijke ritten. Daarnaast is de batterij binnen 5 en een half uur 100% geladen (bijna drie keer zo snel als de Opel Ampera) en met behulp van een 40kw snellader binnen 45 minuten 80% geladen. Verder heeft de  Volkswagen e-Golf een extreem lage bijtelling van slechts 4% (rijden vanaf 52 euro per maand) en is de auto standaard al zeer rijk uitgerust.

Luxe standaard uitrusting

Naast het vernieuwde design, inclusief full-LED koplampen en achterlichten komt de Volkswagen e-Golf standaard met Adaptive Cruise Control met afstandswaarschuwingssysteem Front Assist, City Emergency Braking inclusief voetgangersherkenning en Park Distance Control (voor en achter). Het innovatieve ‘Discover Pro’ infotainmentsysteem beschikt over navigatie, 9,2 inch Touchscreen en stem- en gebarenbediening. De Volkswagen e-Golf heeft 136pk, is in minder dan tien seconde op de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 150 km/h. Een nadeel kan wellicht zijn dat de auto zwaar is (1600kg) en zacht geveerd. Hierdoor is de e-Golf minder dynamisch. De Volkswagen e-Golf is even ruim als een Golf op diesel of benzine. Genoeg bagageruimte en voldoende beenruimte dus! Bedieningsknoppen zitten op standaardplekken, u komt dus niet voor verrassingen te staan. De voorruit is verwarmbaar, de overige ruiten daarentegen niet. De verwarming kan op afstand aangezet worden met behulp van een app. Op de app is ook te zien hoe vol de batterij is.

Bent u na het lezen van dit artikel enthousiast geworden over de Volkswagen e-Golf? Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden van financial lease te bespreken of bekijk onze leasevoorraad Volkswagens.

Terug naar overzicht