5 december 2017

Bedrijfswagens vergelijken: Renault Trafic en Renault Master

In deze blogserie vergelijken we in elk blogitem twee bedrijfswagens met veel overeenkomsten. Zo kunt u twee soortgelijke bedrijfswagens met elkaar vergelijken op verschillende onderdelen zoals uitvoeringen, laadruimte, veiligheidstechnologieën en motoren. 

In deze blog vergelijken wij de Renault Trafic en Renault Master en kunt u na het lezen van deze blog hopelijk de juiste keuze maken voor de bedrijfswagen die bij u past.

Uitvoeringen

De Renault Trafic is er in vier verschillende uitvoeringen: de Gesloten Bestelwagen (beschikbaar in twee verschillende lengtes en hoogtes), Dubbele Cabine, Platform Cabine en Passenger (beschikbaar in twee lengtes).

De Renault Master is beschikbaar in vijf verschillende uitvoeringen: Chassis Cabine (enkele en dubbele cabine), Platform Cabine, Distribox, Kiepbak (enkele en dubbele cabine) en Pick Up (enkele en dubbele cabine).

Lengte, laadruimte en laadvermogen

De Renault Trafic heeft twee verschillende lengtemogelijkheden, L1 en L2, met of zonder dubbele cabine. De beschikbare lengtes zijn:

  • 3,098 meter (lengte van de laadruimte: 2,537 meter, breedte: 1,662 meter en hoogte: 1,387 of 1,898 meter)
  • 3,498 meter (de afmetingen van de laadruimte zijn hier hetzelfde op de lengte na, welke 2,937 meter is)

Het laadvermogen van de Renault Trafic is 1162 kg. Het laadvolume van de Trafic is bij L1 varianten 5,2 m3 en bij L2 varianten 6 m3).

Met de doorlaadmogelijkheid heeft u met de Renault Trafic de langst mogelijke laadlengte in het segment. Dankzij het doorsteekluik onder de bijrijdersbank creëert u maar liefst 1,2 meter aan extra lengte. 

De verschillende uitvoeringen van de Renault Master beschikken over drie verschillende lengtematen en vier verschillende hoogtematen, welke u in de brochure van de Master uitgebreid kunt bekijken. De bedrijfswagen beschikt over een laadvolume van 8 m3 tot 22 m3 en beschikt over brede achterdeuren en een praktische schuifdeur.

Aandrijving

De Renault Trafic beschikt over voorwielaandrijving. De Renault Master wordt geproduceerd met voorwielaandrijving (FWD) of achterwielaandrijving (RWD). 

Motor

De Renault Trafic is leverbaar in vier verschillende dieselmotoren. De dCi 95 motor is efficiënt, betaalbaar en uitstekend voor in de stad. De dCi 120 motor komt ook op de snelweg goed tot zijn recht. Deze motor beschikt over meer vermogen en een brandstofverbruik van 6,5 l/100 km.

De Twin Turbo technologie zorgt voor een groter vermogen en een verbeterd brandstofrendement. De ENERGY dCi 125 Twin Turbo motor heeft een brandstofverbruik van slechts 5,9 l/100 km en is daarmee erg zuinig. De ENERGY dCi 145 Twin Turbo motor is voorzien van twee geavanceerde turbo’s, wat betekent dat u zowel bij het wegrijden als op hoge snelheid veel vermogen en koppel heeft. De motor heeft een brandstofverbruik van 6,1 l/100 km.
 

De Renault Master is ook leverbaar in vier verschillende dieselmotoren. De turbo-motoren zijn ideaal voor als u veel korte afstanden met niet te zware lading rijdt. De TwinTurbo motoren zijn perfect voor intensief gebruik, lange afstanden en zware belading.

  • dCi Turbo 110-motor (110 pk)
  • dCi Turbo 130-motor (130 pk)
  • dCi TwinTurbo 145-motor (135 pk)
  • dCi TwinTurbo 170-motor (165 pk)

Het verbruik van de Renault Master wordt door de Twin Turbo-technologie verlaagt tot slechts 7,0 l/100 km.

Veiligheid

Bij Renault is uw veiligheid en de veiligheid van andere weggebruikers van essentieel belang. De bedrijfswagens beschikken dan ook over de beste technologieën op het gebied van actieve en passieve veiligheid. 

De Renault Trafic beschikt over de volgende veiligheidselementen:

  • Passieve veiligheidssystemen: Versterkte carosserieconstructie, frontairbags voor de bestuurder en bijrijder, in combinatie met gordelspanners en spankrachtbegrenzer en zij- en gordijnairbags.
  • ‘Wide View’ Spiegel: Een brede spiegel in de zonneklep die meer dan twee keer de gezichtshoek naar de rechterzijkant vergroot. De spiegel helpt ook beter om voertuigen in de dode hoek op te merken. 
  • De nieuwste generatie ESP: Het Electronic Stablility Program zorgt voor de stabiliteit van de auto. Het ESP detecteert het gewicht van de lading, waardoor het voertuig beter op koers blijft. De nieuwste generatie is uitgebreid met drie onmisbare functies voor dagelijks gebruik: Extended Grip (zorgt voor meer grip op een rulle ondergrond), Trailer Swing Control systeem (registreert slingeringen van de aanhanger en corrigeert deze) en Hill-start assist (voorkomt bij wegrijde op een helling dat de auto achteruit rijdt).

De Renault Master beschikt over de volgende veiligheidselementen:

  • Parkeersensoren achter: Deze zorgen voor extra veiligheid en waarschuwen de bestuurder wanneer de auto te dicht bij een obstakel komt.
  • ESP: Het Electronic Stablility Program zorgt voor de stabiliteit van de auto en is aangevuld met Extended Grip, dat zorgt voor een verbeterde grip onder lastige omstandigheden.
  • Bochtverlichting: Verbetert het zicht in de bochten en wordt automatisch geactiveerd door de bocht in te sturen.
  • Hill-start assist: Voorkomt bij wegrijden op een helling voor gedurende twee seconden dat de auto achteruit rijdt.

Nieuwprijs

De Renault Trafic bedrijfswagen is nieuw verkrijgbaar vanaf €18.490. 

De Renault Master bedrijfswagen is nieuw verkrijgbaar vanaf €21.690.

Renault Trafic of Renault Master leasen

Wilt u een Renault Trafic leasen of een Renault Master leasen? In de leasevoorraad van ROS Finance vindt u een ruim aanbod aan nieuwe en gebruikte bedrijfswagens.

Ook interessant