Dienstwijzer
Dienstenwijzer
In deze dienstenwijzer beschrijven wij op welke wijze we u als klant kunnen helpen. U ontvangt deze dienstenwijzer vooraf onze dienstverlening. Dit document beschrijft de diensten die ROS finance voor u kan verrichten. Deze dienstenwijzer is van toepassing op onze dienstverlening aan consumenten op het gebied van consumptief krediet en kredietbeschermingsverzekeringen. Dienstverlening aan bedrijven of personen die handelen uit naam van een bedrijf hebben geen betrekking op deze dienstenwijzer.
Met deze dienstenwijzer informeren wij u over onze dienstverlening. U bent bij het verstrekken van deze informatie niet gebonden gebruik te maken van onze diensten.
Onze gegevens
ROS finance V.O.F.. (t.h.o.d.n. ROS finance en rosfinance.nl)
Galileistraat 28
3902 HR Veenendaal
Telefoon 0318 - 545888
E-mailadres info@rosfinance.nl
website www.rosfinance.nl
Kamer van Koophandel 30243640
Wft Vergunning AFM, nummer 12018350
Wat kunt u van ons verwachten?
Onze dienstverlening bestaat uit adviseren, bemiddelen en het geven van nazorg met betrekking tot consumptief krediet en kredietbeschermingsverzekeringen.
Adviseren
Als u een consumptief krediet nodig heeft dan kunnen wij u daarbij adviseren. We beginnen met het inventariseren van uw persoonlijke situatie. Want pas als wij uw persoonlijke situatie goed kennen, kunnen wij u een goed advies geven.
Nadat wij uw financiële positie, kennis en ervaring, risicobereidheid, doelstellingen en wensen in kaart hebben gebracht analyseren we de risico’s en uw mogelijkheden. Op basis daarvan adviseren wij u een consumptief krediet van een aanbieder die aansluit bij uw situatie en wensen. Wij maken daarbij een vergelijking van enkele aanbieders. Mogelijk hebben aanbieders waar wij niet mee samenwerken ook producten die voor u geschikt zijn. De producten van deze aanbieders betrekken wij niet in ons advies.
Afhankelijk van uw persoonlijke situatie en uw wensen adviseren wij een verzekering die het risico van overlijden of arbeidsongeschiktheid afdekt in relatie tot uw consumptieve krediet.
Bemiddelen
Nadat wij advies hebben gegeven over het consumptief krediet verzorgen wij namens u het contact met de kredietverstrekker van het door u gekozen product. Dit houdt in dat wij ervoor zorgen dat uw gegevens in goede orde bij de kredietverstrekker terecht komt.
Nazorg
Gedurende de looptijd van de lening en/of kredietbeschermer kan uw persoonlijke of financiële situatie veranderen. Mogelijk past de lening of kredietverstrekker niet meer bij de nieuwe situatie. Het is dan ook belangrijk dat u bij wijzigingen in uw persoonlijke situatie ons zo spoedig mogelijk informeert. Daarnaast zullen wij één keer per jaar contact met u opnemen per mail om te vragen of uw situatie is gewijzigd. Voor deze nazorg brengen wij geen extra kosten in rekening.
De wijze waarop wij worden beloond bij bemiddeling van consumptief krediet
Volgens de wet mogen wij voor het adviseren en bemiddelen in kredieten uitsluitend betaald worden door de aanbieder. Wij ontvangen van de aanbieder dan ook een vergoeding voor onze dienstverlening in de vorm van doorlopende provisie. U hoeft bij het afsluiten van het product dan ook geen kosten aan ons te betalen. Als u de rente van uw lening heeft betaald, heeft u ook betaald voor onze dienstverlening.
Wat verwachten wij van u?
Wij willen uw belangen zo goed mogelijk behartigen. Hiervoor vragen wij u ons tijdig en volledig te informeren over zaken die van invloed zijn op uw persoonlijke en financiële situatie. Ook bij een wijziging in uw persoonlijke situatie, zoals bijvoorbeeld samenwonen of huwelijk, echtscheiding, verhuizing of overlijden, arbeidsongeschikt of werkloos verwachten wij van u dat u dit zo spoedig mogelijk aan ons doorgeeft. Wanneer u documenten van ons ontvangt vragen wij u om de gegevens in de documenten te controleren op juistheid en onjuistheden en dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven.
Persoonsgegevens
Voor de werkzaamheden die wij voor u uitvoeren (overeenkomst van opdracht) is het noodzakelijk dat wij persoonsgegevens bij u opvragen en deze verwerken in onze administratie of advies- en offerteprogramma’s. U moet hierbij denken aan contact- en identificatie-gegevens, gegevens over uw werk en uw financiën, gegevens over uw financiële producten en in sommige gevallen gegevens over uw gezondheid. Wij verstrekken deze informatie aan aanbieders waar wij offertes van financiële producten voor u opvragen. Indien u een product via ons afsluit worden uw persoonsgegevens minimaal 5 jaar na beëindiging van het financiële product bewaard.
Als betrokkene heeft u het recht om in te zien welke informatie wij van u in onze administratie hebben opgeslagen. U kunt hiertoe een verzoek indienen via info@rosfinance.nl. Bent u van mening dat de door ons aangehouden informatie niet juist is of onterecht wordt aangehouden, dan kunt u onze verzoeken om deze informatie aan te passen of te verwijderen.
Indien wij uw verzoek tot inzage, wijziging, wissen of beperking niet uitvoeren, dan heeft u het recht om hierover een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens of een beroep in de stellen bij de Burgerlijke rechter. Voor meer informatie verwijzen wij u naar www.autoriteitpersoonsgegevens.nl
Beëindiging van onze relatie
Als er omstandigheden zijn waardoor u niet meer van de diensten van ROS Finance gebruik kunt of wilt maken, dan heeft u het recht om zonder opgaaf van reden de relatie met ROS Finance te beëindigen. Ook ROS Finance kan de relatie met u te beëindigen. Na het beëindigen van de relatie kunt u van ROS Finance geen aanvullend advies of nazorg verwachten.
Klachten over de uitvoering van onze dienstverlening
Uiteraard doen wij ons best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als u echter niet tevreden bent, vragen wij u dit ons direct te laten weten. De klant kunt u per e-mail versturen naar info@rosfinance.nl. ROS Finance zal binnen een termijn van drie werkdagen reageren.
Mocht u menen dat wij niet adequaat op uw klacht hebben gereageerd, dan kunt u zich wenden tot:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Tel. 070 – 333 8 999
www.kifid.nl
Ons kantoor is bij het Kifid aangesloten onder nummer 300.0013207.
U kunt met uw klacht ook terecht bij de burgerlijke rechter in plaats van het Kifid.
Voor meer informatie over de manier waarop wij klachten afhandelen, verwijzen we u graag naar de klachtenregeling van Ros Finance.